Firmalar için Sosyal Medyanın Önemi – Dijital Pazarlama #1

Firmalar için Sosyal Medya Önemi – Dijital Pazarlama #1
Şirketinizin itibarını riske atmadan markanızı tanıtmak için sosyal medya çok önemlidir. Firma sektörünüze göre ” benim sosyal medyada işim olmaz.”,  “Benim sattığım ürünler sosyal medyada olmaz!” ” Ben ürün satmıyorum. Ben müşterilerime danışmanlık hizmeti sağlıyorum. ” Demeyin bunları lütfen artık. Sene olmuş 2018 hala bunları duyuyoruz. 8 yıl öncesinde bir hayvan baskülü, Tartı ve terazi firmasına E-ticaret sitesi kurduk. Şuan da satış oranları çok yüksek. Peki internet üzerinden inşaat keseri satan müşterime ne dersiniz ?

Sosyal Medya, müşterileri yönetmek ve etkileşim kurmak için kullanılır.
Firmalar sosyal medya üzerinde kitleyi görüp yatırım yapmalıdır. Bir çok firma müşterileri üzerindeki ürün ve hizmet etkilerini ölçmek için kullanıyor.

Zaten satışlarınız var iken, Potansiyelinizi, satışlarınızı ve tanıtımlarınızı arttırmak için kullanmalısınız.
En iyi yerde bir dükkanınız yada ofisiniz var. Günde 10.000 kişi sizin tabelanızı görüyor. 10.000 kişi dijital dünya için çok komik bir rakam bunu düşündünüz mü ? Size Sosyal medya çok ciddi bir kitle sunuyor. Bu kitle ile mesaj yolu ile ürünlerinizin yada hizmetlerinizin geri dönüşlerini çok hızlı alabilirsiniz. Geri dönüşlere göre müşterilerinize çözümler sunabilirsiniz. Yanlış ve eski reklam yöntemlerinden artık kurtarın kendinizi. Dijital dünya sizi bekliyor.

Sosyal medyayı işletmelerin kendi bünyelerinde uygulamaları çok büyük maliyetler gerektirmese de işin planlama, uygulama ve değerlendirme tarafında oldukça dikkatli davranılması gereklidir. Uygulanacak yanlış stratejiler işletmenin müşterileri karşısında tamiri zor prestij kayıplarına yola açabilmektedir.

Müşterilerime kendi sektörlerinde en ideal plan ve çözümleri sunmaktayım. Sosyal medyanın işletmeler tarafından yanlış kullanımına bir örnek olarak, Onur Air firmasının Van depremi sonrası sosyal medyada başlattığı kampanyayı verebiliriz. Takvimler 2011 yılının ekim ayının 23’ünü gösterdiğinde ülkemiz büyük bir deprem felaketi ile yine karşı karşıya kalıyordu. Yaklaşık 25 saniye süren depremin sonucu 601 vatandaşımız hayatına kaybederken 4000 den fazla insanımız da yaralanıyordu. Onur Air, facebook’ta depremzeledelere yönelik bir kampanya başlatıyor fakat kampanya planlaması dahilinde kendi sayfalarına katılacak her yeni takipçi için 0.5 TL bağış yapacaklarını belirtiyorlardı. Bu fırsatçı zihniyet büyük tepkilere yol açıyor ve şirket kampanyayı durdurmak zorunda kalsa da bir çok insanın nefret ettiği bir marka haline dönüşüyordu.

Yazılarıma Değerli Yorumlarınızı Ve Sorularınızı Bekliyorum.

Cosanon Şuanda Yayında!
Cosanon - Yayın Kapalı